2 Aralık 2011 Cuma

Gelişim Alanları ödevi sayfa 44

Çocukarın Yaş Ve Gelişim Seviyelerine Göre Fiziksel Gelişimleri 


Yeni doğan
Ortalama 50 cm uzar
İlk yıl içindeki uzama hızı
İlk 3 ay : 8 cm
İkinci 3 ay : 8 cm
Üçüncü 3 ay : 4 cm
Dördüncü 3 ay : 4 cm
Böylece 1 yaşında: Ortalama 75 cm’e ulaşır.

Daha sonra
1-2 yaş arası:10-12 cm uzar
2 -4 yaş arası :Yılda 7 cm uzar
4 yaşında ortalama doğum boyunun 2 katına ulaşır.
4 yaşından - ergenliğin ilk belirtilerinin başlamasına kadar geçen sürede : Yılda 5-6 cm

Ağırlık çocuk tamamen soyulduktan sonra elektronik veya standart terazi ile ölçülür. Ölçüm yapılmadan önce mutlaka tartının ayarı kontrol edilmelidir. Tek başına ayakta durabilen çocuklar ayakta, bebekler ve diğer çocuklar bebek tartısı ile ölçülmelidir. Bebeklerin ölçümleri yapılırken bezleri çıkartılmalı veya ölçüm yapıldıktan sonra bez tartılarak ölçülen ağırlıktan çıkartılmalıdır.
Kilo alımı:
İlk 6 ay : günde 20-30 gr
6-12 ay arası : günde 15-20 gr
1-2 yaş arası : yılda 2-2,5 kg



YENİDOĞAN BEBEKGünün büyük bir bölümünü uyumakla geçirir.
Bu dönemde bebeğin hareketleri istemli ve amaca yönelik değildir.
Yeni doğmuş bebeğin çoğu hareketi refleksler tarafından kontrol edilir. Bunlar emme, yutkunma, yakalama refleksleridir. İsteme bağlı, yani bebeğinizin isteyerek yaptığı hareketler, bebeğiniz birkaç haftalık olduktan sonra başlar.
Hareketler bütün vücudu ilgilendirir. Henüz yüz mimikleri gelişmemiştir. Görme keskinliği azdır, ancak bebek parlak ve hareketli objeleri takip edebilir.
3 AYLIK

Baş ve boyun kontrolü gelişmiştir. (Sırtüstü yatarken kollarından çekilip kaldırıldığında baş geriye düşmez. Yüzüstü konulduğunda başını ve göğsünü yerden kaldırabilir).
Oyuncaklara uzanır ve tutmaya çalışır.
Elleriyle oynar.
Sesin geldiği tarafa dönebilir.
Uyaranlara yanıtı daha bilinçlidir.
Annesini tanır ve anneye gülümser.
Karın üstünden sırtüstüne yuvarlanabilir.
6 AYLIK

v Desteksiz oturmaya başlar.
v Elindeki nesneleri diğer eline geçirebilir.
v Elindeki nesneleri ağzına götürebilir.
v Yabancıları tanır.
9 AYLIK

v Emeklemeye başlar.
v Mobilyalara tutunarak ayağa kalkar.
v Oyuncaklara uzanır ve tutar.
v İsmini tanır, adı söylendiğinde bakar.
v Ma-ma, ba-ba gibi heceleri söylemeye başlar.
v İlk dişi çıkar.
12 AYLIKv Yürümeye başlar.
v Parmakları ile küçük cisimleri tutabilir.
v 1-2 kelimeyi bilinçli olarak kullanır.
v Taklit oyunlarına başlar.
18 AYLIKv Koşmaya başlar.
v 5-15 kelimelik bir kelime hazinesi oluşur.
v Renkleri tanır.
24 AYLIK

v Merdivenleri önce çıkmayı sonra inmeyi öğrenir.
v 2-3 kelimelik cümleler kurabilir.
v Kaşık kullanmayı becerir.
v Küpleri üstüste koyabilir (7 küpe kadar).
İKİ ÜÇ YAŞ ARASIv Düşmeden koşabilir
v Bazı çizgileri taklit eder
v Merdivenden rahatlıkla kendi başına inip çıkabilir
v Oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıkla kullanabilir
v Düğmesini açabilir
v Üç tekerlekli bisikleti sürebilir
v Tek ayak üstünde kısa bir süre durabilir
v Bir bardak suyu taşıyabilir
v Yürürken engelleri adım atarak rahatlıkla geçer , rahatlıkla çömelip kalkabilir , geri geri yürüyebilir ,
ÜÇ DÖRT YAŞ ARASIv Tek ayağı üzerinde uzun süre durabilir
v ayakkabısını giyer
v kendini doyurabilir ,
v düz çizgi çizebilir ,
v tek başına dolaşmaya çalışır ,
v çift ayakla 40 cm sıçrayabilir , öne takla atabilir ,
v yardımsız kaydıraktan kayabilir ,
v çömelip kalkma hareketini rahatlıkla yapabilir ,
v oyuncakları ile oynarken el becerilerini rahatlıkla kullanabilir ,
v 40-50 cm den aşağı atlayabilir ,
v tek ayakla sıçrayabilir ,
v dans etme müzik ile beraber tempo tutma ,
v zıplayan topu eli ile tutma ,
v kağıttaki şekilleri boyar ,
v 3-4 renk eşleştirebilir ,
v aynı kartları eşleştirebilir ,
v bazı harfleri eşleştirebilir ,
v artı eksi yapabilir ,
DÖRT ALTI YAŞ ARASI

Makasla kağıtları kesebilir ,
bakarak 1 den 8-9 a kadar sayı yazabilir ,
öğretilirse adını yazabilir ,
sek sek oynayabilir ,
üçgen ve kare yi kopyalar ,
kendi giyinir kendi soyunur ,
ayakkabısını bağlar ,
yüzünü yıkar ,
dişini fırçalar ,
altı yaşında iki tekerlekli bisiklete binebilir ,
el becerileri gözle görülür bir şekilde gelişir.

gelişim alanları Fiziksel Gelişime uygun araç gereçler ( sayfa 47 )

Fiziksel Gelişime Uygun Araç Gereçler

  • Mutfak malzemeleri

  • Bahçe araç gereçleri

  • Legolar, renkli dominolar

  • Minyatür hayvanlar, artık materyaller

  • Su, kum, kil, çamur gibi malzemeler

  • Hamurlar

  •  Çekmeli ve itmeli oyuncaklar

  •  Oyuncak taşıtlar

  •  Yapı oyuncakları 

  •  Minyatür hayvanlar

  •  Fasulye torbaları

  • Plastik küpler




  • 
















  • Sallanan atlar

  • Yürüme ve denge aletleri

  • Üç tekerlekli bisikletler

  • Direksiyonlu, tekerlekli tahta arabalar

  • Kum havuzu,kum araçları

  • Salıncaklar

  • Halatlar, ipler

  • Çemberler

  • Tırmanma merdivenleri 

  • Kaydıraklar

  • Araba lastikleri

  • Salıncaklar

  • Bisiklet, tekerlekli araçlar, kullanma alanları

  • Tüneller

  • Kaleler

  • Oyun evleri

  • Tahterevalli

  • Sallanan atlar vb.

  • Potalar, kale

  •  Bloklar

  •  Oyun evleri



  • Çocukların Fiziksel Gelişimine Uygun Etkinlik Yaptırma

    Etkinliğin adı:Taş taş üstüne oyunu
    Etkinliğin yapıldığı yer:Sınıf / Oyun Salonu
    Süre:30-40 dk
    Uygulama:Yer toprak olarak kabul edilir.Öğretmen bütün çocukları birbirlerine bir iki metre uzak olacak şekilde düz ya da daire olarak dizilmelerini ister.“Taş taş üstüne” denildiğinde her çocuk bir ayağını diğer ayağının üzerine koyar ve düşmeden dengede durmaya çalışır “Taş toprak üstüne” denildiğinde ayak indirilir.Öğretmen şaşırtmalı olarak bu sözleri söyler.Düşeni arkadaşına tutunan, şaşıran çocuklar oyundan çıkarılır.En sona kalan çocuk alkışlanır.
    Değerlendirme:Öğretmenlerinden gerekli bilgileri ve sorularımı sorarak bilgiler aldım.Çocukların dikkatini  çekebildikten sonra oyunu uygulamak zor olmadı benim için.Anlayışlı ve sevecen bir tavır sergiledim ve onların arkadaşlarından biri oldum oyun güzel bir şekilde öğrenildi..


    Ruh Sağlığı Dersi : Anektod Ödevi

    Yaş grubu : 6
    Gün-Saat : 18.11.2011 - 15:00
    Gözlemi yapan kişi :Sosyal Alan
    Gözlem yapılan gelişim alanları : Güllü Aksoy
    Gözlemi yapılan kişi :Bir erkek çocuğu
    Yapılan davranış ve sonuçları: Birlikte oyun oynuyorlardı.Oyuncaklarını arkadaşıyla paylaşmak istemeyen tatlıcığın arkadaşı tatlıcık izin vermediği halde oyuncağını alıp bende oynamak istiyorum dedi.Tatlıcık öğretmeninin yanına gidip ağlayarak  'oyuncağımı aldı versin onu bana ' dedi.Öğretmeni konuşmaya çalışsada tatlıcık onu dinlemedi ve ısrarla ağlayarak oyuncağını istedi ve öğretmeni tatlıcığın arkadaşından oyuncağı düzgün ve güzel bir şekilde konuşarak aldı ve tatlıcığa verdi .
    Değerlendirme:Tatlıcık paylaşmayı pek sevmeyen ve ağlayarak bazı şeyleri elde edebileceğini düşünen bir arkadaşımız.Ailesinin yanlış davranışlar sergilediğini burdan anlayabiliyorum..

    Müzik Dersi Etkinlik Planlama

    Okul:Mehmet Rıfat Yalman İ.Ö.O
    Sınıf: D sınıfı
    Yaş grubu: 6
    Konu\tema:Kurbağa
    Şarkı Adı:Küçük kurbağa

    Metaryel:-
    Mekan :
    Sınıf
    Süre:
    20-30 dk
    Şarkı
    Küçük kurbağa, küçük kurbağa ellerin nerede?

    Ellerim yok, ellerim yok, yüzerim derede,

    Ku vak, vak, vak, ku vak, vak, vak...

    Küçük kurbağa, küçük kurbağa gözlerin nerede?

    Gözlerim yok, gözlerim yok, yüzerim derede?

    Ku vak, vak vak, ku vak, vak, vak....

    (Kulağın nerede, kuyruğun nerede vb. sözlerle şarkıya devam edilir.


    Eğitim durumu:Esas şarkı ( fazla zamanım olmadığı için direk şarkıyı öğretebildim..)

    Değerlendirme:Şarkıyı çocuklara bir kaç kere okuduktan sonra onlarında benimle birlikte tekrar edip öğrendiklerini fark ettim.. :)