10 Aralık 2011 Cumartesi

Çocuk beslenmesi sayfa 34

GENELLİKLE DENGELİ BİR BESLENME LİSTESİ ŞU ŞEKİLDE OLMALIDIR
1-Her gün yarım litre süt çocuklara verilmelidir.Süt her şekilde verilebilir.Sütün içerdiği kalsiyum çocukların gelişimi için çok önemlidir.25 gr peynirde de 200gr sütteki kadar kalsiyum vardır.

2-Her gün et ve baklagillerden 1-2 si listede olmalıdır.

3-Her gün (düzenli et verilen çocuklarda gün aşırı)1 yumurta çocuğa yedirilmelidir.

4-Günde 1 yada 2 kez sebze verilmelidir.

5-Günde 1-2 kez meyve yenmelidir.Fazladan 1 öğün meyve vermek sebzenin yerini tutabilir.Meyve suları da meyve yerine geçebilir.

6-Günde 1-2 kez nişastalı besinler ve 3 dilim ekmek günlük beslenme listesinde bulunmalıdır.

Çocuklara mümkün olduğu kadar erken dönemde kendi kendilerine çatal kaşık kullanarak yemeleri öğretilmelidir.Her çeşit şekerleme,pasta,kek,dondurma çocuklara sık verilmemesi gereken yiyeceklerdendir.Yemek aralarında çocuğa şekerleme vermek iştahını kapatarak yetersiz beslenmesine yol açtığı gibi diş çürüklerinde de önde gelen nedendir. Bu dönemde çocuklar ağız ve diş sağlığı konusunda eğitilmelidirler.1,5-2 yaşına giren bir çocuk bir diş fırçasına sahip olmalıdır.Bu yaşta henüz diş macununa gerek yoktur.Diş macunu kullanmaya 3.yaştan itibaren başlanabilir.


*En sık yapılan hatalardan biri çocuğu yemek suyu ile beslemektir.Hiçbir besleyici değeri olmayan bu beslenme biçimi uygulanmamalıdır. Bu dönemde çocuklar günde 4 öğün beslenmeli,temel besin gruplarından(süt ve sütlü gıdalar,etler,yumurta ve baklagiller,sebze ve meyveler,unlu ve nişastalı besinler)yeterli ve dengeli tüketilmelidirler.

*Çocuklara çay,kahve verilmesi içerdikleri uyarıcı maddeler nedeniyle onları aşırı sinirli yapar.En iyisi bu içecekleri çocuğa tattırmamaktır.

Erken çocukluk ve özel eğitim ilkeleri ve kurumları sayfa 31 ( etkinlik 2 )

  • Ortam çocukların büyük kas gelişimi için yeterli mi ?
Evet yeterli çünkü sınıfta çocuklar istedikleri gibi hareket edebiliyorlar.Okulun bahçesi var hava sıcak olduğunda dışarı çıkıyorlar.

  • Çocukları grup çalışmaları için ortam yeterli mi ?
Evet yeterli.
  • Gruptaki çocuk sayısına uygun ortam ayrılmış mı ?
Ayrılmış.
  • Raflı dolaplar var mı ?
Evet var çocukların boy hizasına göre ayarlanmış.
  • Bu dolaptaki malzemeler çocukların kolayca ulaşabileceği şekilde konulmuş mu ?
Dolapların hizası zaten çocukların boylarına göre olduğu için malzemelerede kolayca ulaşabiliyorlar.
  • Her çocuğa yetecek malzeme mevcut mu ?
Mevcut.Zaten okula başlarken malzeme listesi aileye veriliyor ve kişisel malzemeler alınıyor.

Gelişim Alanları sayfa 47

Bilişsel Gelişim Özelliklerine Uygun Araç Gereçler

Genel olarak, çocuklara zarar vermeyen, sivri köşeli, yapay kokulu, ağzına alabileceği düşünülerek zararlı kimyasallardan uzak malzemeler olmasına, boğazına kaçamayacak büyüklükte malzemeler olmasına dikkat edilmelidir.
-Ses çıkarabilen tahta oyuncaklar
-Kumaştan yapılmış içi dolgu oyuncaklar
-Hareket edebilen oyuncaklar
-Sesi çocuğu rahatsız etmeyen müzik kutuları
-Ses çıkartan kaliteli plastik oyuncaklar
-Kaliteli, diş kaşıma halkaları
-Değişik renklerde bloklar ve küpler
-Plastikten yapılmış oyuncak mutfak takımları
-Oyuncak telefonlar
-Kum havuzu ve ilgili oyuncaklar, kova,kürek gibi.
-Çeşitli ulaşım araçlarının oyuncakları
-Yürütünce ses çıkaran oyuncaklar
-Çocuk şarkıları dinletilebilen müzik kutuları
-Lego gibi takılıp çıkarılabilen oyuncaklar
-Müzik aletleri (zil, def, davul, marakas gibi )
-Uygun büyüklükte boncuk ve uzun olmayan, boncukların takılabileceği ip
-İçi boş, sağlık açısından zarar vermeyecek kutular
-Az sayıda iç içe geçebilen kutular ve kaplar
-Az sayıda iç içe ya da üst üste takılabilen halkalar
-6-8 parçalık boz-yap lar

Anasınıfı tanıtımı ve gözlem kriterleri

  • Kurumun Adı :
  • Kurumun adresi:Kağıthane-İstanbul
  • Kurumun yöneticisi:Recep YILMAZ
  • Öğrenci sayısı:20
  • Sınıf sayısı:2 ( B ve D sınıfı )
  • Öğretmen sayısı:2
  • Hiyerarşik yapılanma:1 müdür , 1 başmüdür yardımcısı ve  4 müdür yardımcısı , öğretmenler ile görevliler bulunmakta
  • Sınıf gözlemi :
  • Sınıftaki köşeler:

  • Oyun materyalleri :


  • Sınıf panoları:


  • Alınan güvenlik önlemleri:Güvenlik görevlisi,yangın merdiveni ve tüpleri
  • Kullanılan kırtasiye malzemeleri:Kalem,silgi,çeşitli boya malzemeleri , karton çeşitleri v.b.
  • Dolaplar ve tasnif düzeni:



  • Oturma düzeni:


  • Tuvaletler:


  • Temizlik düzeni:Sınıfları, tuvaletleri ve yemek odaları gayet temiz
  • Okul bahçesi:


  • Minyatür hayvanat bahçesi
  • Sıraya geçme:Yemek saatinde yada bir faaiyette bulunacakları zaman öğretmenlerinin yöneltmesiyle sıra oluyorlar
  • Karşılama ve uğurlama:Sınıfa girdiğimde hepsinin yüzünde gülücükler oluştuğunu fark ediyorum ve bazıları ' Hoşgeldin' diyor
  • Faaliyete başlama ve sürdürme:



8 Aralık 2011 Perşembe

Çocuk beslenmesi sayfa 47 ( etkinlik 1 )

Annenin Yeterli Ve Dengeli Beslenmeme Nedenleri

Anne adayları için gebelikte beslenme konusu önemle üzerinde durulması gereken bir konudur. Kadınlar gebe olduğunu öğrendiği andan itibaren en çok beslenme konusuna ilgi gösterir. Yanlış beslendiğini, bebeğinde gelişme geriliği olacağını düşünerek endişelenir. Kişiler sağlıklı bir yaşam sürdürebilmek için gebelik olsa da olmasa da daima dengeli ve yeterli beslenmelidir. Sağlıklı bir gebelik dönemi için yeterli ve dengeli beslenme çok önemlidir. Tek taraflı beslenme yanlış olup vücudumuzun tüm besin maddelerine ihtiyacı vardır. Vücuttaki hücrelerin tamamının düzenli ve uyumlu çalışması protein, yağ, karbonhidrat, vitamin ve minerallerin yeterli ve dengeli alınması ile mümkündür. Gebelikte önerilen beslenme şekli , tüm besin çeşitlerinin dengeli ve düzenli olarak tüketilmesi esasına dayanır. Gebelerde beslenmenin amacı annenin fizyolojik ihtiyaçlarını tamamlamak, besin depolarını dengede tutmak ve fetüsün fiziksel ve mental yönden sağlıklı gelişimini sağlamaktır. Çocuğun bedensel ve zihinsel büyümesi, gelişmesi doğum öncesi dönemde annenin iyi beslenmesi ile başlar. Anne adayı gebe kaldığı zaman beslenmesine uygun şekilde ilave yapmazsa kendi vücudundaki besin depoları giderek azalır. Bu depolar azalınca gebe sağlığı bozulur ve ayrıca bebeğini de yeterince besleyemez ve bebek sağlıksız doğar. Yeterli beslenme olmazsa annede yorgunluk, halsizlik, kansızlık, kemik ağrıları görülürken fetüste düşük doğum ağırlığından ölü doğuma kadar uzanan çeşitli olumsuzluklar ortaya çıkar. Gebelik dönemlerini sağlıklı geçirmek, gebelikte olabilecek riskleri en aza indirmek, bebeğin istenilen ideal kilosuna erişmesini sağlamak, bebeğin yeterli ve gerekli besin depolarının oluşturmasına katkıda bulunmak, rahat bir lohusalık dönemi geçirmek, kaliteli süt oluşumunu sağlamak ancak gebelik boyunca dengeli ve çok düzenli beslenme alışkanlığı geliştirmek ve uygulamak ile mümkündür.
Gebelikte gereksiz kalori alınmamalıdır. Şekerli yiyecek ve içeceklerden, yağlı gıdalardan, kızartmalardan ve aşırı tuz tüketiminden kaçınılmalıdır. Gebeler patates kızartması, turşu, mayonez, ketçap, çiğ etten yapılan gıdalardan uzak durmalı, mümkünse dışarıda et tüketmemeli, evde pişen etli yemeklerden yemeli ve zeytinyağlı yemekleri tercih etmelidir. Gebeler aşırı tuzlu yememeli, özellikle son aylarda aşırı tuz tüketimi ile vücutta ödem artabilir,bu durumda gebede şişkinlik, rahatsızlık hissi olabilir, tansiyon yükselebilir ve gebelik zehirlenmesi denilen preeklampsi, eklampsi gibi hastalıklar gelişebilir



Çocuk Ruh Sağlığı Dersi sayfa 44

Başarılı anne-baba olmaya hazır olma

İnsanların görevlerinden biri türünün devamın sağlamak amacıyla çocuk yetiştirmektir. Bunu yapabilmesi için bazı koşulların uygun olması gerekir. Öncelikle anne-baba adaylarının sağlıklı ve uyumlu bir ilişki içinde olmaları gerekir. Ailenin bakabileceği kadar çocuğa sahip olmaları da çok önemlidir.
Bu yeni role hazırlıklı hale gelebilmek için hem psikolojik olarak hazır olmak hem de bir çocuğun ihtiyaç duyduğu bakım, eğitim ve psikolojik destek hakkında bilgi sahibi olmak gereklidir. Ayrıca çocuğun gelişim özelliklerini bilmek de önemlidir

Ebeveynlik rolüne hazırlıklı hale gelebilmek için hem psikolojik olarak hazır olmak hem de bir çocuğun ihtiyaç duyduğu bakım, eğitim ve psikolojik destek hakkında bilgi sahibi olmak gereklidir.
olmak toplumsal hayat içinde önemli bir geçiş sürecidir. Bireyler çocuk sahibi olduklarında çekirdek olarak kabul edilirler.
Bu geçiş bir çok toplumda çok önemsenir. Çocuk sahibi olmaya karar verme sürecinde hem toplumsal kurallar hem de anne- adaylarının hazır hissetmeleri belirleyicidir. Bir çok toplum anne- olmayı teşvik ederken bir yandan da anne- adaylarının ve gelişimi konusundaki bilgilenmeleri geleneksel yöntemlerin kullanılması yoluyla gerçekleşir.
Özellikle bizim toplumumuzda aile büyükleri çocuğun nasıl büyütülmesi ve nasıl eğitilmesi gerektiği konusunda söz sahibidirler. Anne-baba adayları da bu konuda bilgi ve deneyime sahip olmadıkları için kendilerinden daha deneyimli kişilerin yöntemlerini uygulamayı tercih ederler.
Yapılan birçok anne-babanın yeterince hazır hissetmedikleri ve bilgi sahibi olmadıkları halde sırf “olması gerektiği” için çocuk sahibi olduklarını göstermektedir. Bu da sonrasında hem çocukla ilişkide hem de onun eğitimi ve gelişimiyle ilgili problemlerin çözümünde anne-babaların sorunlar yaşamalarına neden olmaktadır.
Aslında anne-baba olmak çok ciddi hazırlık gerektiren bir durumdur. Anne-baba rolü çok fazla sorumluluk isteyen, geri dönüşü olmayan, bir çok bilgi ve beceri edinmeyi ve sosyal anlamda bir çok fedakarlıklar yapmayı gerektiren bir roldür.

6 Aralık 2011 Salı

yemek listesi

Ekim Ayı Kahvaltı Listesi

Pazartesi:Yağda yumurta,peynir,zeytin,domates,süt
Salı:Simit, peynir,zeytin,meyve suyu
Çarşamba:Peynirli sandeviç ,süt
Perşembe:Kabaklı-havuçlu börek ,peynir,zeytin,meyve suyu
Cuma:Makarna salatası,ıslak kek,çay

psikomotor gelişime uygun etkinlik

OYUNUN ADI: Çömleğinde Ne Var?
GELİŞİM ALANI: Psikomotor alan
AMACI: Bedensel koordinasyon gerektiren hareketleri yapabilme
ARAÇ GEREÇ: --
OYUNCU SAYISI: 8 -10
YAŞ GRUBU: 5- 6
OYUNUN OYNANDIĞI YER: Açık alan
UYGULAMA: Çocuklar halka olup yere çömelirler. Biri ebe olur. Ebe halkanın dışında dolaşır, bir çocuğun yanında durur ve sorar:
-- Çömleğinde ne var?
-- yağ var, bal var
-- satar mısın?
-- satmam
-- tattırır mısın?
-- tattırmam
ebe çömelen oyuncunun eline hafifçe vurur ve:
-- al öyleyse sen o yoldan ben bu yoldan..
der ve halkanın çevresinden dolaşarak aynı yere gelmek için koşmaya başlarlar. Eline vurulan çocuk da yerinden kalkar. Ebenin yönünün tersinde koşmaya başlar. Önce gelen çocuk boşalan yere çömelir. Diğeri ise ebe olur ve böylece oyun devam eder.

Değerlendirme :Kardeşim ve arkadaşları ile birlikte gerçekleştirdik bu etkinliği çok eğlendiler ve ben de onlarla birlikte çok eğlendim.Etkinlikte söylenenleri uygulamalarında yardım ettim hepsi ebe olmak istedi ama ben olayı bir sıra içinde gerçekleştirmeyi başardım..