14 Aralık 2011 Çarşamba

Erken çocukluk ve özel eğitim ilkeleri ve kurumları sayfa 35

Yönetici:

Okul örgütünün amaçlarını gerçekleştirecek, yapısını yaşatacak ve havasını koruyacak elemanların lideri olan okul müdürüdür. Okul yöneticisi ancak okuldaki diğer elemanlar tarafından kabul edilir ve benimsenirse liderlik statüsü kazanabilir


Öğretmen:
Okul öncesi öğretmeni, annesinden belki de ilk defa gün boyu ayrılmak durumunda olan çocuğun karşısına çıkan kişidir. Çocuk için öğretmen, hem öğreten hem eğiten hem de seven, dostluk gösteren, kısacası günün büyük bir bölümünde kendisinin ve arkadaşlarının ihtiyaçlarını yerine getirmek için çalışan bir insandır. İyi bir anaokulu öğretmeninin en belirgin özelliği sakin ve sabırlı olmasıdır. Okul öncesi eğitim işi tüm eğitim görevlerinde olduğu gibi para kazanmak zorunluluğu ile yapılacak bir görev değil, severek, istenerek seçildiğinde verimli ve başarılı olunabilinecek bir meslektir.



Sağlık personeli:


Doktor-Hemşire: Çocuk sağlığı ve ilkyardım konularında bilgili olmalıdır. Daimi çalışmasa da en az haftada bir kez çocukları muayene etmeli ve çocukları takip etmelidir. Doktor ve hemşire yöneticilerle işbirliği içinde çalışmalıdır. Çocukların sağlık kartlarının tutulması ve sağlık kontrollerinin yapılması işlerini iyi yürütmelidir. Bu konuda öğretmenlere ve ailelere yol göstermeli ve yardımcı olmalıdır


Yardımcı öğretmen :
  • Öğretmene her fırsatta yardımcı olmalı,
  • Çocuklara kendisini kabul ettirebilmeli,
  • Öğretmen-idareci ve diğer personelle iyi ilişkiler içinde bulunmalı,
  • Yeniliğe açık olmalı,
  • Yaratıcı gücünü ortaya koyarak yeni projeler geliştirebilmeli,
  • Eğitimi sırasında elde ettiği bilgi ve becerilerini uygulamalarına aktarabilmeli,
  • Velilerle iyi iletişim kurabilmeli,
  • Öğretmende bulunması gereken özellikler doğrultusunda görevini yapabilmelidir
Psikolog :


Çocuklara psikolojik yardımda bulunup onlararın psikolojik açıdan sağlıklı gelişmelerine yardımcı oluyor.Bir sorunları olduğunda çözümlemelerine yardımcı oluyor.


Memur :


Kurumun idari işlerini yönetiyor.Yazışmalar ve evrak işleriyle meşgül oluyor.


Hizmetli :


Anasınıfının temizliği , düzeni ve bakımından sorumlulardır.İki hizmetli var ve ikiside kadın yemek yapıyorlar.Okulu yemek yenildikten sonra toparlıyorlar.


Aşçı : 2 hizmetli var onlar yemek yapıyorlar.Çocukların okulda yemek yemelerini sağlıyorlar.Çocukların gelişimlerine uygun yemekler hazırlıyorlar.


Teknisyen : Okulun teknik işleriyle ilgileniyorlar.Elektirik , elektironik , kalorifer tesisatları gibi işlerle görevlendirilirler.

Çocuk Ruh Sağlığı Dersi sayfa 50

Çocuk yetiştirmede kullanılan yöntemler ne olmalı ?

Çocukların eğitimi ve yetiştirilmesinde genel eğitimin eksik olduğu kabul edilmektedir. İnsanalar herhangi bir meslek sahibi olmak için eğitim görürken, anne ve baba olmak için ve çocuk eğitimi, bakımı konularında hiçbir eğitimden geçmezler. Genel olarak üç tip çocuk yetiştirmede yöntemine rastlanmaktadır. Otoriter yaklaşımda, çocukta istenilen davranışın geliştirilmesi katı kurallarla sağlanır.
Demokratik yaklaşımda anne baba çocuklarından beklediği davranışın nedenlerinin çocuk tarafından anlaşılması için çeşitli açıklamalar yapar ve benimsemesini sağlamaya çalışır.
Çocuğu kendi haline bırakan ailelerde ise çocuk deneme yanılma yoluyla çevresini tanımakta ve keşfetmektedir. Kendisine fazla güvenen, kendini denetleyen, sorgulayan, araştırıcı, kendiyle barışık çocukların anne-babaları çocuğu hem denetler, hem de ondan bazı şeyleri talep eder. Aynı zamanda çocuğa karşı şefkatli, sıcak, akılcı davranılması ve çocukla iletişime her zaman hazır, istekli ve teşvik edici olunması gerektiğini bilirler.
Çocuğundan uzak ve daha az sıcak, otoriteler tarzda davranan anne-babaların çocukları ise kendinden daha az hoşnut, içine kapanıklık ve hırçın davranışlar belirlenir. Çocuğun iradesini kırmak için zor kullanmanın gerekli olduğunu düşünürler. Bu tür davranışların yoğun olduğu ailelerde çocuklar daha öfkeli ve pasif kişilik yapısına sahip olurlar.
Anne babalar akılcı ve soruna yönelik anlayışla çocuklarını yönlendirmelidirler. Konuşarak, iletişimle teşvik ederek, davranışların arkasında yatan mantığı anlatmaya çalışmalıdırlar. Çocuğa ciddi ve tutarlı biçimde rehberlik edilmeli, aile içinde bazı sorumluluklar geç kalmadan verilmelidir