18 Kasım 2011 Cuma

Çocuk Ruh Sağlığı Dersi Çocukları tanımada ve değerlendirmede dikkat edilmesi gereken noktalar (sayfa 22 uygulama faaliyeti 1 )

Çocukları Tanımanın Önemi


Bir dini inanışa bağlı olmada, tabii ve şuur dışı bir taraf olduğu gibi, bir de isteyerek ve bilerek inanma hali, yani eğitim yoluyla işleniş yönü vardır. Bu itibarla, tesir ve telkin yolu bakımından dini eğitim, ancak bir sistem dahilinde yapıldıkça istenilen başarı sağlanabilir. Dolayısıyla din eğitimi ve öğrenimde genel eğitimin temelleri olan psikoloji ve pedagoji kurallarının bilinmesi kaçınılmazdır.
Çünkü çocuğu tanımak, onun ruh ve beden gelişimini doğru olarak tesbit etmek, eğitim-öğretim yapabilmenin ilk şartıdır. Din eğitimi gibi hassas bir konunun en önemli kısmı olan iman duygusunun işlenişi hususunda, çocuğun psikolojik yapısının çok iyi bilinmesi gerekmektedir. Rousseau bu gerçeği, "çocuk zekasını çok iyi tanıyan bir zatın onlara mahsus bir akaid kitabı yazmasını pek isterim" ifadesiyle dile getirmektedir.
Çocuğun ruhi yapısını tanımak da psikolojik bir prensiptir. Nasıl ki çiftçi toprağını, heykeltıraş da işlediği mermerin cinsini ve özelliğini tanımak zorundaysa, eğitimciler de çocuğu her yönüyle, bütün karışıklığı ve sadeliğiyle tanımak mecburiyetindedir.
Bu ifadeler, öncelikle çocuğun duygusal ve ruhsal gelişimi hakkında bilgi sahibi olmanın gereğini belirtmektedir. Bu itibarla bundan sonraki konularda, çocuğun gelişimini çeşitli yönlerden ele alan eserleri tahlil ederek, çocuğun psikolojik yapısı hakkında bilgiler sunacağız. Çocuğun psikolojisini daha iyi tanıyabilmek için, çocukluk çağını çeşitli devrelere ayırarak incelemeliyiz

Çocukları Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

 Çocukların gelişimsel özelliklerinin bilinmesi, yardıma ihtiyaç duydukları
alanların ve güçlü yönlerinin tespit edilmesini sağlar.
 Çocukların ihtiyaçlarını karşılayacak etkili ve kaliteli eğitim programlarının
oluşturulmasını sağlar. Çocukları tanımak için atılan adım sağlam bir başlangıç oluşturur.
 Çocukların özelliklerine uygun öğrenme yöntem, teknik ve araçların seçilmesi
ve böylece etkili ve kaliteli öğrenme ortamlarının düzenlenmesine temel oluşturur.
 Çocukları güçlü ve gelişmeye açık özel gereksinmelerinin erken yaşlarda fark
edilerek desteklenmesini, yönlendirilmesini sağlar.
 Çocukların kendi kendilerini tanımalarına fırsat yaratarak, bireysel ve sosyal
farkındalıklarını geliştirir.
 Çocukların gelişimlerindeki ilerleme ya da sapmaları ölçmeyi sağlar. Böylece
çocuk hakkında bir profesyonel olarak aileleri bilgilendirmede güvenilir bir
rehberlik hizmeti vermek mümkün olur



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder