17 Mart 2012 Cumartesi

çocuk ruh sağlığı 66

Çocuğunuz kendi kendini yönetme yeteneği kazansın.

Özdenetim Nedir ?

DİSİPLİN, çocuğu baskı altına alıp onu yönetmek değildir. Disiplin, çocuğun kendi özdenetimini yapabilecek bir seviyeye gelmesi, dışarıdan herhangi bir uyarıya gerek kalmadan bazı kurallara kendi kendine uyması demektir.

Özdenetim Nasıl Kazanılır ?

Çocukların öz denetimlerini sağlamaları için üç  ayrı kaynağa ihtiyaçları 
vardır:
1. Kendileri ve diğerleri hakkında olumlu duygular
2. Doğruyu ve yanlışı anlama
3. Problemleri çözmek için alternatiflerin olması. 
Aşağıda açıkladığımız davranış yöntemleri, çocukların bu kaynakları
geliştirmelerine yardımcı olabilir. Bazı  yöntemler problem davranışları önleyici, 
bazıları ise iyileştirici ve değişim için bir plân geliştirici olmakla beraber, hepsi 
anne-babalara pozitif ve etkili bir disiplin yaklaşımı sunmaktadır. Ayrıca bu temel 
davranış yöntemleri, sadece  aile-çocuk ilişkisini geliştirmekle kalmamakta,  aynı 
zamanda çocuklara ailelerinin desteği olmadan bile pozitif ve yapıcı bir yaklaşımla 
kendilerini disipline etmelerini de öğretmektedir.
 
Ben özdenetim yapabiliyor muyum ?
Evet çoğu zaman yapabiliyorum.
 
Özdenetimin benim yaşantıma nasıl katkı sağlar?
 
Kendimi kontrol etmeme ve daha önemlisi kendime olan güvenim
artmasına neden olur.
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder